czwartek, 28 stycznia 2021

Transparentność parafialna.

32 lata temu, o tej porze, szliśmy z buta na salę weselną, by świętować nasze zaślubiny. Był piękny wieczór, zero śniegu, zero mrozu. Jak nie na Podlasiu. A dziś... po wczorajszym odśnieżaniu drogi z garażu do ulicy, mogę na stojąco buty zawiązywać. 20 metrów długości i szerokości, bo ja wiem? ... Ile szerokości ma moja Strzała? Odkopałam jeszcze kawałek do wysiadania. Dla siebie. Bo pasażer to by musiał wysiąść w zaspę. Ale ja przecież nie wożę pasażerów,więc luz. I jak tak patrzę na ten tunel to klepię się po pleckach.Taaaaa... Inny by się chwalił, ja mówię jak jest.

Aaaaaa... jeszcze odśnieżyłam chodnik przy ulicy, tak na szerokość łopaty. Też ze 20 metrów ( nooooo... działka nie w kij dmuchał) Teraz przechodnie mogą chodzić gęsiego. W jedną stronę, bo nie zrobiłam mijanek. Nosz doprawdy, kto powiedział, że zima zaskakuje TYLKO drogowców? 

Wczoraj siostra pyta, czy nie mam syndromu pustego gniazda. Mam. Ale tylko wtedy, gdy trzeba coś zrobić koło hawiry. A tak to nie. Zawsze wynajdę coś do roboty. Albo i niekoniecznie.Sie przyznam. Wsiąkłam w serial "Lucyfer" Matkooooo! Nie miałam pojęcia, że Angole mogą być tak przystojni.  

Poza tym to mamy nowego proboszcza. WRESZCIE! No. Przez 12 lat poziom mojego uczestnictwa w mszach świętych w naszym kościele, oscylował w granicach asfaltu. Nie raz, nie dwa, opisywałam naszego proboszcza, więc wiecie jaki to był element. Jemu cześć i chwała... z naciskiem na cześć. 

Podobno Nowy, też należy do tego samego zbioru. Ja tam nie wiem, ale Ktoś z poprzedniej parafii opisał wszystkie grzechy Przybyłego, i zawiesił ow@ listę na tablicy przed kościołem. Kurde no! Mogłam nie czytać.Przyznaję. Ale jestem tylko kobiet@. A kobieta, tak jak cellulit ma wpisany w geny, tak i ciekawość. No przecież Ewa nam to zafundowała wieki temu. Tak. Od tego nie da się uciec. Dlatego jestem wstrząśnięta, choć nie zmieszana. Bo jak tak można, ja sie pytam? A może ja nie chcę znać takich rzeczy? Może ja wolę być zaskakiwana? Stopniowo. A tak sru. I nie ma niespodzianki. 

Ech, życie staje się coraz bardziej transparentne. Wyjałowione z odkrywania tajemnic krok po kroku. Pozbawione nimbu tajemnicy. 

Czy już tylko i wyłącznie śnieg będzie w stanie nas zaskoczyć?  

Dobra.Wiem, ale politycy się nie liczą.

 

4 komentarze:

  1. Kawał czasu, ale zawsze powtarzam, że szybko leci, po dzieciach widać...
    Odśnieżaniem aerobik masz zapewniony, po co siłownie?
    O proboszczach zamilknę, nie będę się na weekend denerwować:-(
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie Jotka, dzieci rosną szybciej,niż ja się starzeje :D ot, ewenement :)

      Usuń
  2. To tylko gratulacje ślubne prześlę, bo śnieg to z daleka na górach widzę. I w sumie nie wiem czy mi żal czy nie. Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Luciu, dziękuję za gratulacje. W tym roku było zero świętowania. Co prawda ja się szykowałam, ale teściowa zmarła, więc wiesz.

      Usuń

"To czy człowiek jest inteligentny poznaje się po jego odpowie-dziach. To czy jest mądry, po pytaniach."- Naguib Mahfouz

Ostatnio na tapecie

Wszechświat wie lepiej.

tu grzeliście ławę najczęściej

Etykiety

sanatorium problemy wycieczka podróż zabawa budowa kolega morze praca wyjazd auto blog dylematy ksiądz przygoda rehabilitacja tańce wesele wizyta Konstancja argumenty blondynki cud dom fachowcy integracja koleżanka majster mąż narodziny ogród pamięć początek powrót pragnienie propozycja rocznica rodzina siostry sprzątanie syn urzędnik zakupy zaskoczenie zguba święto życzenia Małż Nowy Rok plan przygoda ogień apel awaria wycieczka morze koncert auto awaria holowanie sąsiad auto zakup akademia babcia autobus awaria bal bank bociek bunt cel choroba dach deszcz działanie egoista film folklor goście gra gwara góra głos higiena historia imieniny informacja. irytacja życie rodzinne spokój jazda kazanie kelnerka kierat kieszonka klucze kobieta koledzy koleżanki kolęda komórka kolega podejrzenia kwiaty kłótnia lód marzenia masaż matka metoda miłość mężczyzna nerwy niespodzianka nowe miejsce nowy sprzęt odchudzanie święto zaskoczenie mąż odcinki odwyk uzależnienie słodycze ognisko pieszczoty plaża podarki pogoda operator sms córka poród Anioł pomoc pomyłka porządek sukienka pułapka ratunek postanowienie pozytywne postrzeganie świata pośpiech prezent prośby przebranie przedwiośnie przemyślenia przeprosiny przyjazd pytania radość relacja remont rocznica śnieg zaskoczenie tajemnica proboszcz rozmowy rozterki rubikon rysa sanatorium koleżanki sanatorium masażysta pogoda fajfy flirt schemat siostry rodzina relaks blokada spełnienie spostrzegawczość spowiedź strata synowie szał szczęście szwagierka słońce pole truskawki pielenie opalanie. tatuś teleporada zdrowie lekarz zdumienie cud teściowa śmierć rocznica torebka troska tęsknota wesele goście suknia zabawa wnuczęta wróżba wspomnienia wspomnienia sylwester święta wycieczka morze szaleństwo wyobraźnia zakochani zakupy ekologia wesele zdjęcia zdrowie zima znajomy zęby złość bezradność zdumienie ściana śmieci śniadanie święta święta prezenty zaskoczenie radość święta wypieki foremki wzrok komórka zaskoczenie